Ikona emailu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

Jakie są objawy uszkodzonej turbosprężarki w pojeździe?

Jednym z niezbędnych elementów konstrukcyjnych w pojeździe działającym na podstawie silnika spalinowego jest turbosprężarka. Służy ona doładowaniu silnika — podkręcaniu jego mocy lub litrażu. Jak każde urządzenie mechaniczne może ulec awarii. Jak rozpoznać problemy uszkodzonej turbiny ze sprężarką? Jak sobie radzić z problemami wynikającymi z niewłaściwego jej działania?

 

Czy turbosprężarkę można zregenerować?

Na początek uspokójmy mniej doświadczonych w motoryzacji właścicieli aut. Uszkodzona turbosprężarka nie zawsze oznacza wydatek na zakup nowego egzemplarza. Można ją bowiem nie tylko naprawić, ale również pewne jej części zregenerować. W ramach profilaktyki przeciwdziałania większym problemom z doładowaniem samochodu zaleca się przegląd jej stanu co każde 20 tys. km. Dzięki zachowaniu pewnym czynnościom, jak to niektórzy mówią “na wyrost” zyskujemy spokój ducha, że nie zaskoczy nas większy wydatek w obszarze usuwania awarii w turbosprężarce. Po takim bowiem dystansie, zużycia mechaniczne w urządzeniu mają charakter powierzchniowy i ich zlikwidowanie trwa dosłownie chwilę — oczywiście gdy posługujemy się nowoczesnym sprzętem ze sterowaniem komputerowym. Nowoczesna technologia pozwala bowiem imitować rzeczywistą pracę urządzenia i na tej podstawie ocenić i zaplanować obszar prac do wykonania. Kluczowym momentem we wszelkich naprawach jest kalibracja zmiennej geometrii i regulacja zaworu ciśnieniowego, które pozwalają na dokładne wyważenie jej ponownego montażu.

Jakie objawy dają uszkodzenia turbosprężarki?

Jednym z pierwszych objawów uszkodzeń turbosprężarki  będzie zaobserwowanie sporego ubytku oleju, nie mówiąc już o spadku mocy silnika auta. W takim wypadku podejrzewać można uszkodzenie części wirujących turbosprężarki lub też nieszczelności pomiędzy turbosprężarką a kolektorem dolotowym. Objawem usterki będzie palenie się kontrolki „Check Engine” oraz słyszalne i odczuwalne odgłosy i drgania dochodzące spod maski.