Ikona emailu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

                    Ikona telefonu 668 495 837    

Jakie są najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarki?

Popularne “turbo” to obecnie bardzo ważny element silnika samochodowego. Staje się on normą w silniku benzynowym, natomiast w dieslu to od wielu lat część tak oczywista, że ciężko znaleźć dziś ten rodzaj silnika bez turbosprężarki. Biorąc pod uwagę te fakty, oczywistym staje się to, że awarie tego podzespołu także będą się pojawiać. Jednak co jest ich najczęstszą przyczyną? Innymi słowy, jakie są najpopularniejsze przyczyny awarii turbosprężarek? Spróbujmy znaleźć odpowiedź na to pytanie!

Smarowanie to podstawa!

Turbosprężarka to jak zresztą wiele części silnikowych, element wymagający odpowiedniego smarowania. Jego brak powoduje niestety awarie tego elementu i jest praktycznie główną przyczyną takiego stanu rzeczy.

Jednak niedostateczne smarowanie lub jego całkowity brak może mieć różne przyczyny. W starszych samochodach może być to wyraźny problem związany z przepływem oleju. Inny powód to olej zanieczyszczony w wyniku zużycia silnika, nieprzestrzegania zaleceń dotyczących jego regularnych wymian albo też źle dobrany olej. Wszystkie te sytuacje doprowadzają do niewłaściwego smarowania i w rezultacie do wystąpienia uszkodzenia turbosprężarki.

Warto jednak wspomnieć o jeszcze jednym problemie związanym ze smarowaniem. Chodzi o nieprawidłowe uszczelnienie. Często po źle wykonanej regeneracji turbo, uszczelki blokują właściwy przepływ oleju albo zatkaniu ulegają tak zwane kanały olejowe.

Tuning? Tylko w profesjonalnym wykonaniu!

Częstą przyczyną awarii turbosprężarek jest także niewłaściwie wykonany tuning lub chip tuning. W silnikach z turbodoładowaniem takie zabiegi są dosyć prostym i relatywnie tanim sposobem na podniesienie osiągów samochodu. Jednakże często doprowadza to do nadmiernego obciążania wspomnianej turbosprężarki, szczególnie gdy ktoś zacznie ingerować w ciśnienie doładowania. Pamiętać należy bowiem, że fabryczne turbo często dobierane jest dokładnie do parametrów, jakie ma generować konkretny silnik. Ingerowanie w te parametry bez odpowiedniego doświadczenia i wiedzy mogą doprowadzić właśnie do zniszczenia turbosprężarki.