Ikona emailu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

Jak wyregulować parametry wtryskiwacza po naprawie?

Błąd wtrysku to ten rodzaj błędu, który po pojawieniu może wywoływać nieprzyjemne uczucie u wszystkich posiadaczy samochodów z silnikiem diesla. Co ciekawe problemy z wtryskami pojawiają się nie tylko w pojazdach już mocno wyeksploatowanych, ale również tych z niewielkim przebiegiem. Pamiętać należy jednak o tym, że sama naprawa wtryskiwaczy to jedno, ale bardzo istotne jest również odpowiednie wyregulowanie ich parametrów po naprawie. Dlaczego? I jak to się robi?

 

Po pierwsze: naprawa wtryskiwaczy

Jak już wspomnieliśmy, problemy dotykające wtryskiwaczy pojawiają się w samochodach bardzo różnych. Wynika to głównie z faktu, że do naszych baków wlewamy paliwo bardzo różnej jakości, często jest to jakość bardzo zła. Taki stan rzeczy ma olbrzymi wpływ właśnie na to, że wtryskiwacze mogą przestać pracować prawidłowo. Kolejna sprawa to brak rutynowych kontroli filtra w naszym samochodzie. Jeśli przedostanie się przez niego jakieś zabrudzenie, to przeważnie wpłynie ono negatywnie na prace wtrysków w naszym silniku. W konsekwencji często wymagana jest naprawa albo regeneracja wtryskiwaczy. Jednak prócz tego, powinniśmy pamiętać, że naprawione wtryskiwacze należy odpowiednio wyregulować. Co to znaczy i jak to się robi?

 

Po drugie: regulacja wtryskiwaczy

Regulacja naprawionych wtryskiwaczy to sprawa bardzo ważna. Nienadanie im odpowiednich parametrów skutkować może nierówną pracą pojazdu, a niewłaściwe dawkowanie paliwa, może prowadzić do gromadzenia się osadów w układzie i zatkaniem filtra.

Regulacja takich parametrów nazywa się kodowaniem trysków. Wtryskiwacze typu Common Rail mają nadany specjalny kod IMA (z niemieckiego: Injektor Menger Abgleich), który to odpowiada między innymi za wyznaczenie odpowiednich dawek paliwa.

Niewłaściwe kodowanie może doprowadzić do poważnych uszkodzeń jednostek napędowych, a czasem nawet do awarii całego układu wydechowego. Warto zatem oddać kodowanie w ręce specjalistów, którzy mają doświadczenie w tego typu pracach!

Pamiętajmy również o tym, że w profesjonalnej firmie zajmującej się takimi rzeczami, nadawanie kodów jest procesem automatycznym podczas regeneracji wtryskiwaczy. Warto jednak o to dopytać, aby potem nie być narażonym na dodatkowy czas naprawy oraz nieplanowane koszty.