Ikona emailu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

Jak działa stanowisko probiercze EPS 205?

Stanowisko pobiercze EPS 205 jest to kompaktowy stół pobierczy wtryskiwaczy elektromagnetycznych i piezoelektrycznych oraz dwusprężynowych. Od 2006 roku w Europie trwa boom diesla. Co drugi zarejestrowany samochód posiada silnik wysokoprężny, gdyż silnik diesla przy wysokich obrotach jest bardzo oszczędny w porównaniu z innymi paliwami. Technologia wtryskowa diesla nadal się rozwija i pozwala na osiągnięcie ciśnienia wtrysku około 2000 bar przy prędkości obrotowej silnika 5000obr/min. I właśnie dlatego tak istotna jest fachowa diagnoza i ewentualna naprawa wtryskiwaczy.


Stanowisko pobiercze jak działa

Stanowisko pobiercze EPS 205 zostało stworzone, aby zapewnić profesjonalne i ekonomiczne badania komponentów diesla w samochodach osobowych. Przebiegi odbywają się automatycznie i dzięki temu, każdy warsztat może szybko i wydajnie przeprowadzić diagnostykę. Działa szybko i wydajnie. Na ekranie pokazują się wskazania wyników pomiarowych. Mogą być przedstawiane numerycznie lub graficznie. Umożliwia pomiary na biegu jałowym, na pełnym obciążeniu oraz pomiar wielkości przepływu powrotnego układów wtryskowych. Za pomocą tego stanowiska można kontrolować np. pompowtryskiwacze, wtryskiwacze 1-, 2- sprężynowe, wtryskiwacze stopniowe i wiele innych. Badanie przebiega bez zakłóceń, gdyż stanowisko posiada wbudowany układ odsysania par.


Sprawdzanie wtryskiwaczy

Przed przystąpieniem do badania wtryskiwacze należy wymontować. W miarę potrzeby można w tym celu wykorzystać pneumatyczne lub hydrauliczne ściągacze. Następnie wtryskiwacze są poddawane myciu, ocenie wzrokowej za pomocą mikroskopów. Dalej odbywa się czyszczenie termochemiczne oraz test parametrów wtrysku. Takie czyszczenie pozwala na ocenę stanu końcówki wtryskiwacza. Kolejnym krokiem są testy na stole pobierczym np. EPS 2005. Serwisant określa np. jaka dawka oleju jest zawracana z powrotem do obiegu, czyli sprawdza drożność wtryskiwacza.