Ile kosztuje naprawa wtryskiwaczy?
W dieslach jedną z bolączek ich użytkowników są awarie wtryskiwaczy. Choć w wielu przypadkach nie ma konieczności wymiany uszkodzonego elementu na nowy, można poddać je regeneracji, oczekiwanie na koszt wykonania usługi to jeden z najbardziej stresujących momentów dla kierowcy. Od czego z zależy wysokość opłaty za naprawę wtrysku?
Jakie objawy daje uszkodzony wtryskiwacz w dieslu?
O problemach z wtryskiem świadczyć może trudniejszy niż zwykle rozruch, który z czasem prowadzi do całkowitego braku możliwości odpalenia auta. Warto nadmienić, że sytuacje takie nie zdarzają się często, a same wtryskiwacze cechuje dość długa żywotność sięgająca średnio 20. lat. Jeżdżąc jednak używanym dieslem, nie zawsze możemy mieć pełną wiedzę o stanie poszczególnych podzespołów i może się zdarzyć, że, mimo iż kupiliśmy auto sprawne w dniu zakupu, w krótkim czasie zaczną „odzywać” się problemy z wtryskiem. Zawsze gdy zaobserwujemy w aucie falowanie obrotów, nierówną pracę silnika, czy też charakterystyczne szarpanie podczas jazdy — można być prawie pewnym, że stoi za tym uszkodzony wtryskiwacz.
Co wpływa na koszt naprawy wtryskiwaczy?
Do najczęstszych usterek wtryskiwaczy zaliczyć można zablokowanie trzpienia zaworka, zapchanie otworków rozpylacza, czy też zużycie gniazda zaworka lub stożka iglic, pęknięcie uszczelniacza zaworka. Na koszt usługi ma wpływ wiele elementów składowych takich, jak czas potrzebny na demontaż, oględziny, czyszczenie poszczególnych komponentów wtrysku, czy wymiana uszkodzonych elementów i testy sprawnościowe. Czasem tańsza usługa pomija któryś z istotnych wspomnianych etapów i tym samym naprawa wtrysku może okazać się nieskuteczna. W sprawdzonym punkcie napraw diesla wszystkie czynności prowadzone są z zastosowaniem najnowocześniejszej aparatury pomiarowej, a stan podzespołów weryfikowany jest za pomocą mikroskopów, dzięki czemu precyzyjnie można określić miejsce problemu i sprawnie naprawić niemal każdą usterkę wtryskiwacza.